27 Mayıs 2020 Çarşamba

MINISO CİLT TEMİZLEME CİHAZI

Herkese merhaba, bu yazımda bloğumun konuğu Miniso Cilt Temizleme Cihazı. Yaklaşık 6 aydır kullandığım bu ürünle ilgili artık yorum yapma vakti geldi diye düşünüyorum.

Cilt temizleme cihazları yıllardır yeni çıkan modelleriyle hayatımıza iyice girdi. Kimimiz bazı ürünleri satın aldık ve şişirme olduğuna karar verip bir kenara attık, kimimizse memnun kalıp cihazları kullanmaya devam ettik hatta yılmadan yeni çıkan cihazları da almaya devam eden bir kesim de olmadı değil.

Ben de 2005 yılında Rossmann’ dan Rival de Loop fırçalı yüz temizleme cihazı almıştım bir süre hevesle kullandım, güya cilt bakım rutini oluşturdum kendime ama sonrasında bir kenara koydum ara ara kullanırım diyerek ve o ara aralar bir daha hiç gelmedi. Bu ürün dışında elektronik temizleme cihazı almasam da farklı ürün denemelerim oldu benim de ve her biri sırasıyla rafa kaldırıldı. Fırçalı yüz temizleme cihazlarının pabucu piyasaya farklı tasarımlara sahip yeni ürünler çıkmasıyla birlikte dama atıldı.

Sonunda yıl oldu 2019 ve ben de yeni bir yüz temizleme cihazı aldım. Ve yaklaşık 6 aydır da düzenli olarak bu ürünü kullanıyorum. Miniso Cilt Temizleme Cihazını muadilleriyle kıyaslama yaparak değerlendiremeyeceğim, diğerlerini kullanmadığım için ama bu cihazla ilgili fikirlerimi sizlerle paylaşabilirim. Kanada’ya geldiğim ilk günlerde aldığım bu ürünü yaklaşık 6 aydır neredeyse her gün kullanıyorum. Öncelikle üründen biraz bahsedelim ardından da benim ürünle ilgili yorumlarıma geçelim.

Miniso Cilt Temizleme Cihazı 3 farklı renk seçeneğine sahip (turuncu, lila, yeşil), her cilt tipine uygun olduğu söylenen bir yüz temizleme cihazı. Üçgeni andıran ve ucu hafif sivrilen bir şekilde tasarlanmış ve buna yüzgeç şeklindeki tasarım denilmiş. Ürün su geçirmez silikon malzemeden üretilmiş ve uzun süreli kullanımda sivilce, siyah nokta oluşumlarını azaltacağı söyleniyor. Ürün çift taraflı, bir tarafı ufak silikon çıkıntılardan diğer tarafı da nispeten daha büyük silikon çıkıntılardan oluşuyor. Bir tarafının nemlendiricinizi uygularken diğer tarafının da cilt temizliği yaparken kullanılabileceği söyleniyor. 8 farklı titreşim hızına sahip olan cihazın, cildinizin aynı bölgesinde 15 saniyeden, tüm yüzünüzde de 3 dakikadan fazla olmayacak şekilde kullanılması öneriliyor. Ürün paketinden şarj kablosu çıkıyor. Cihazın seyahat sırasında açılıp kapanmaması için artı eksi düğmelerine basmak cihazın kilitlenmesini sağlıyor.

Sıra geldi benim ününle ilgili yorumlarıma… Bendeki bu cihazın Kanada’da Nude, Türkiye’de de Turuncu olarak satılan rengi. Tabi bana kalsa fuşya cihaz olsaymış daha güzel olurmuş ama 3 renk seçeneği arasında maalesef fuşya yok. Renk seçenekleri daha ilgi çekici olabilirmiş bence.

Cihazı açarken ortadaki düğmeye iki üç saniye kadar basılı tutuyorsunuz ve ürün açılıyor. Ardından cihazın üzerindeki artı eksi düğmeleri ile hız ayarı yapıyorsunuz. Kullanımınız bittikten sonra da açarken yaptığınız gibi ortadaki düğmeye iki üç saniye kadar basılı tutarak ürünü kapatıyorsunuz.

Üçgeni andıran tasarımı sayesinde burun kenarlarını ve üstünü zorlanmadan temizleyebiliyorsunuz. Ürünün ergonomik tasarımı sayesinde yanaklarınızı da hassas olan göz çevrenize ürünü değdirmeden rahatlıkla temizleyebiliyorsunuz. Yüz şekline uyum sağladığı için cihazın tasarımını başarılı ve kullanışlı buluyorum.

Silikon malzemeden üretilmiş cildinizi tahriş etmeyen bir ürün olduğu için bu özelliğini de sevdim. Fakat silikon malzemesi ne yazık ki anti-bakteriyel değil bu nedenle de tedirgin oluyorum ve ürünü banyoda bırakmıyorum. Ürünün silikonu ileriki dönemlerde anti-bakteriyel malzeme ile yapılırsa gönül rahatlığı ile kullanılacak ve daha çok tercih edilen bir ürün olacaktır diye düşünüyorum.


Ürünün su geçirmeme özelliği çok iyi, hiçbir sorun yaşamadım şimdiye kadar. Cihazın çift taraflı olması da istediğiniz yönü kullanma rahatlığı sağlıyor. Ben daha ufak çıkıntıları olan kısmını kullanıyorum çoğunlukla, daha etkili olacağını düşündüğüm için. Ürünü ilk aldığımda bir tarafıyla nemlendirici uygularım ve cildime masaj yaparım, diğer tarafıyla da cildimi temizlerim diye düşünmüştüm ürün açıklamasında yazdığı gibi. Bir gün bu şekilde kullandıktan sonra da bu kararımın çok yanlış olduğunu anladım. Neden mi? Benim cildim ürünlere hemen tepki veren bir yapıya sahip olduğundan nemlendiriciyi bu cihazla uyguladığımın ertesi günü cildim hemen tepki verdi. Minik 2 tane sivilcem olmuştu ve o günden sonra da bir daha asla bu cihazla nemlendirici uygulamadım.

Cildim karmadan yağlıya ve kullandığım ürünler irritasyona neden olabiliyor zaman zaman. Fakat bu cihazı her gün kullanmama rağmen herhangi bir tahrişe, sivilceye neden olmadı. Bu nedenle de üründen oldukça memnun kaldım. Her cilt tipi için uygun olduğu söylense de kuru ve hassas ciltlerde günlük kullanım çok uygun olur mu bilemiyorum. Cildimde mevsimsel pullanmalar ve kuruluk oluyor belli dönemlerde. Bu ürünü satın aldığımda da bu pullanmalar oldukça artmıştı. Ürünü kullanmaya başladığımın birinci haftasında cildimdeki pul pul görüntünün azalmaya başladığını çok net bir şekilde gözlemledim. Cildinizde pullanma olduğunda makyaj öncesinde cildinizi ne kadar nemlendirirseniz nemlendirin makyajınız cilde tam oturmuyor, yapay duruyor ve cildiniz sağlıksız görünüyor. Bu ürün pullanmayı azalttığı için makyajım da cildimde çok daha güzel ve doğal duruyor. Cildimin bu ürünü kullanmaya başladığımdan beri daha bir parladığını ve sağlıklı göründüğünü düşünüyorum.

8 farklı titreşim ayarı sayesinde cihazı istediğiniz hızda kullanabiliyorsunuz. Ben en hızlı titreşim ayarında, cildime çok bastırmadan kullanmayı tercih ediyorum ve cildimin iyice temizlendiğini ve rahatladığını hissediyorum. Ürünü kullanırken dakika tutmuyorum ve olabildiğince hızlı ve pratik şekilde cildimi temizleyip yıkıyorum.

Cihazın uzun süreli kullanımda siyah noktalar ve sivilceler üzerinde çok etkili olduğunu düşünmüyorum. Cildinizi daha iyi temizleyip arındırmak siyah nokta oluşumunu ve sivilceyi azaltıyor ama tamamen önlemiyor tabiki. Böyle bir beklenti içinde olmadan ürünü kullanmak gerek ve daha etkili sonuç almak için de başka ürünlerle bu cihazı desteklemek gerek bence. Mesela ben banyo sırasında yüzümü yıkarken peeling etkili ürünler kullanıyorum ve siyah noktalarda azalma gözlemiyorum. Yani hem bu cilt temizleme cihazını düzenli kullanmak hem de banyo esnasında yüzümü peeling etkili ürünlerle yıkamak siyah noktaları ve sivilcelenmeyi azaltıyor.

Banyo sırasında cilt temizleme cihazını hiç kullanmadım ama banyoda da kullanılabilir su geçirmez olduğu için. Ürünle ilgili yaptığım bir hatadan daha bahsedeyim bu arada size. İçinde nasılsa kolay eriyen tanecikler var, sert tanecikler yok diyerek Miniso’dan aldığım Kivili Yüz Scrubından bir miktar yüz temizleme cihazına koyarak yüzümü yıkadım. Yüz scrubının içinde benim fark edemediğim sert tanecikler olduğunu da yine yüzümde oluşan minik sivilcelerle öğrenmiş oldum. Siz siz olun bu ürünü içinde tanecik olmayan temizleyiciler ile kullanın, kendinize macera aramayın. Zaten ürünün açıklama kısmında da bu şekilde kullanılmaması gerektiği yazıyordu. Tanecikli temizleyicilerin aksine jel ya da köpük temizleyicileri Miniso Cilt Temizleme Cihazı ile oldukça rahat bir şekilde kullanabilirsiniz ve gayet güzel sonuçlar da alabilirsiniz.

Bu cihazı köpük yüz temizleyiciyle kullanıyorum ve cihaz az miktarda ürünü cildinize iyice yayarak cildinizi güzelce temizlemenizi sağlıyor. Çoğunlukla Clinique yüz temizleme jellerini tercih ediyorum ama şimdi kullandığım ürün Clinique Facial Soap denilen köpük kıvamlı ürün. Yüz temizleme cihazını ıslatıyorum, aynı zamanda yüzümü ve boyun bölgemi de ıslatıyorum. Yüz temizleme cihazının üzerine bu köpükten mercimek kadar sıkıyorum ve cihazı çalıştırıyorum. O minicik köpük hem yüzümü hem de boynumu yıkamama yetiyor. Tüm yüzümü ve boynumu yıkadıktan sonra da suyla iyice duruluyorum ve işlem tamam. Ben cihazı günlük kullandığım için pratik olması açısından ve saçlarıma yüz temizleme jeli bulaşmaması, saçlarımın ıslanmaması için saç bandı kullanıyorum. Sizlere de bu şekilde kullanmanızı tavsiye edebilirim.

Ürünün içinden çıkan şarj kablosu çok kısa olduğundan ve priz başlığı da olmadığından yalnızca USB ile şarj olanağı sağlıyor. Prizden şarj etme şansı olsaydı daha iyi olurdu diye düşünüyorum. Ama 6 ay önce aldığım ve neredeyse her gün kullandığım cihazı sadece ilk aldığım gün şarj ettim bu nedenle şarj konusu önemli bir sorun yaratmıyor. Bir kere şarj edip aylarca kullanıyorsunuz. Bakalım ikinci şarj zamanı ne zaman gelecek. Ürünü aldığımdan beri hiç seyahat yapmadığım için ürün kilidini kullanmadım bu nedenle o konuyla ilgili bir şey söyleyemeyeceğim. Ama genel olarak güzel bir özellik. Sonuç olarak ben bu ürünü çok severek kullanıyorum ve oldukça memnunum. Cildiniz benim gibi karmadan yağlıya ise benim gibi güzel sonuçlar alabileceğinizi düşünüyorum.

Okuduğunuz için teşekkür ederim, bir sonraki yazımda görüşmek üzere…

2 yorum:

  1. Çok açıklayıcı bir yazı olmuş. Uzun zamandır merak ettiğim bir cihaz ,bana bayağı yol gösterdi teşekkür ederim . Bir marka daha var aklımda ona göre karar vereceğim almaya ,sevgiler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Umarim bilgiler isinize yarar. Sevgiler

      Sil