27 Ağustos 2020 Perşembe

GÜNLÜK CİLT BAKIM RUTİNİM

Herkese merhaba…

Bu yazımda size günlük olarak kullandığım ve etkilerinden memnun kaldığım birkaç üründen bahsedeceğim.

Güne musluğun soğuk tarafından akan suyla yüzümü yıkayarak başlıyorum. Soğuk suyla yüzünüzü yıkamanın cildiniz üzerinde oldukça olumlu etkileri var. Öncelikle uykunuzu açıyor ve daha dinç hissetmenizi sağlıyor. Cildinizde gece biriken yağı, kiri temizlediği için siyah nokta ve sivilce oluşumunu azaltıyor. Cildinizi gerginleştirip sıkılaştırıyor, ölü deriyi temizliyor. Aslında suyun cilt üzerinde yarattığı etki nedir sorusunun cevabını suyun saflığını ve vücudumuza faydalarını düşündüğümüzde kolayca verebiliriz. Elbette kışın soğuk suyla yüz yıkamak eziyet gibi olsa da elinizden geldiğince musluğun soğuk tarafını kullanmanızı öneriyorum.

                                                                    
                                                                 (Fotoğraf alıntıdır.)

Gelelim benim rutinime… Sabahları yüzümü ve boynumu soğuk suyla yıkıyorum. Islattığım Miniso Cilt Temizleme Cihazının üzerine nohut kadar sıktığım Esfolio Kırmızı Ginsengli Yüz Yıkama Köpüğü ile yüzümü ve boyun bölgemi köpürtüyorum. Ardından soğuk suyla yüzümü ve boynumu yıkıyorum. Bu rutin beni psikolojik olarak da rahatlatıyor çünkü cildimin gerçekten temizlendiğini hissediyorum. Güne güzel başlamak için birkaç dakikalık işlem yetiyor.

 (Fotoğraf alıntıdır.)

Benim kullandığım cilt temizleme köpüğü kırmızı ginseng içeriyor. Peki nedir bu kırmızı ginseng ve faydaları nelerdir? Ginseng Uzak Doğu ülkelerinde yetişen ve yüzyıllardır tedavi amaçlı kullanılan bir bitki. 3 çeşidi olan bitkinin tazesi 4 yılda, beyazı 4-6 yılda, kırmızısı da 6 yılda hasat ediliyormuş bana baya şaşırtıcı geldi yetişme süresi. Ginsengin yaşlanma etkilerini azaltma etkisi en çok bilinen faydası, ayrıca cilt hastalıklarının tedavisinde kullanılan, cilt tonu eşitsizliklerini gideren ve cilt temizliğinde sıklıkla kullanılan bir bitki.

Önemli olan kullandığınız ürünün cildinize uygunluğu. Cilt tipinize uygun ürünü seçmek cilt irritasyonu yaşamamanızı sağlayacaktır. Ben cilt temizleme cihazı ile kullandığım için köpük ürünleri tercih ediyorum cilt temizleme ürünlerinde. Bir ürün cildinize iyi gelmiyorsa ürünü kullanmayı bırakın, ürünü bitirmek için uğraşmak cildinize iyice zarar verebilir.

Ben gün içinde dışarıya çıkmayacaksam makyaj yapmıyorum ve yüzüme krem de dahil hiçbir şey sürmüyorum. Çıkacaksam makyaj yapmadan önce yüz ve boynuma nemlendirici uyguluyorum. Bir süredir kullandığım St. Ives Karpuzlu Nemlendiriciyi yağsız olduğu için ve fiyatı çok uygun olduğu için almıştım. Denerim memnun kalmazsam ayak kremi olarak kullanırım diye düşünerek aldım çok bir beklentim olmadan. :- ) Fakat ürün beklentilerimi aştı, cildimi yağlandırmadan nemlendirdi ve herhangi bir irritasyona neden olmadı.

Banyo sırasında da yüzümü St. Ives Hindistan Cevizi ve Kahveli Scrub ile yıkıyorum. Düzenli peeling kullanımının ciltteki siyah noktaları ve pürüzleri azalttığını gözlemledim kendi cildimde. Bu nedenle her banyoda peeling yapıyorum ve iyice duruluyorum. Tam durulanmayan peelingler gözeneklerinizi tıkayarak sivilce oluşumuna neden olabiliyor. Hemen hemen her gün kullandığım için yumuşak hareketlerle cildimi çizmeden peeling yapıyorum. Bu ürün de cildimde hiçbir irritasyona neden olmadı. Cildimdeki sebumu da dengelediğini düşündüğüm için bu ürünü severek kullanıyorum.

Cilt tipinize uygun doğru ürünlerle bakım yaptığınızda ve cildinizde kalıntı kalmayacak şekilde temizlemeye özen gösterdiğinizde siyah nokta ve sivilcelerden kurtulabiliyorsunuz. Tabi siyah noktaları tamamen yok eden bir ürünle karşılaşmadım bunca yıllık hayatımda ama bu ürünün cilt pürüzlerini azaltma konusunda başarılı olduğunu söylemeliyim. Ben yukarıda bahsettiğim ürünlerin kombinasyonunu sevdim ve kullanmaya devam ediyorum. Ürünleri düzenli kullanıp etkilerini gözlemleyene kadar sizinle paylaşmadığım için gönül rahatlığıyla tavsiyelerimi ya da olumsuz yorumlarımı paylaşıyorum.

Ama tüm bu anlattıklarımın yanında benim çok önem verdiğim ve hem instagram sayfamda hem de blog yazılarımda yer verdiğim bir konu var ki ona dikkat etmek çok önemli bence. Yüzümde makyaj olsun olmasın yüzüme asla elimi sürmüyorum. Gün içinde ciltte yağ, kir, makyaj kalıntıları oluyor ve elinizi yüzünüze sürmeniz bu kalıntıların gözeneklerinizi tıkamasına neden oluyor. En önemli tavsiyelerim ellerinizi yüzünüze sürmeyin, makyaj yapmadan önce ellerinizi ve yüzünüzü iyice temizleyin, makyajla asla ve asla uyumayın, makyaj fırçalarınızı uzun süre yıkamadan kullanmayın, fırçaları sık sık yıkayıp dezenfekte edin. Tüm bunlara dikkat ederseniz cildinizdeki gözle görülür değişiklikler yaşayacağınıza eminim.

Okuduğunuz için teşekkür ederim, tekrar görüşmek üzere…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder