5 Mart 2017 Pazar

GLORIA JEAN’S COFFEES ve @GURMEAKADEMİ ORGANİZASYONU



21 Ocak’ta Sevgili @gurmeakademi daveti ile Ankara’da yeni açılan yüksek hızlı tren garının içinde yer alan Gloria Jean’s Coffees’de buluştuk. Öncelikle Ankara’ya yeni bir soluk getiren YHT Garından ve Gloria Jean’s Coffees’den bahsedelim biraz.


                     

Amerika Chicago Kentinde 1979 yılında Gloria Jean Kvetko tarafından satın alınan hediyelik eşya dükkanı zamanla bir çeşit gurme kahve dükkanına dönüşmesiyle başlayan süreçle daha sonraları zincir haline gelecek olan Gloria Jean’s Coffees’in temelleri atılmış oluyor. 1986 yılında franchise vermeye başlayan firma 1991 yılında “Yılın Girişimci Şirketi” seçilerek kısa sürede Kuzey Amerika’nın en büyük kahve zinciri haline geliyor. Avustralyalı iş adamı ve kahve uzmanı Nabi Saleh, ortağı Peter Irvine ile beraber 1995 yılında Gloria Jean’s Coffees’in Avustralya Master Franchise hakkını satın aldığında firmayla ilgili değişim, dönüşüm rüzgarları da esmeye başlıyor ve 2004 yılında Nabi Saleh ve Peter Irvine, Gloria Jean’s Coffees‘in üretim ve uluslararası isim haklarını satın alıyor ardından 2009 yılında ABD’den ülke içindeki haklarını da satın alarak markanın tüm dünya üzerindeki sahibi oluyorlar. 1999 yılında İstanbul Mydonose Showland’de Gloria Jean’s Coffees’in ilk şubesi açılıyor ve böylece Türkiye pazarına da giriyorlar. Bugün dünya üzerinde yaklaşık 50 ülkede bulunan 1200’den fazla subesi ile Gloria Jean’s Cofffees kahve dünyasındaki varlığını büyüterek sürdürüyor.

(fotoğraf alıntıdır.)

Ankara YHT Garı mevcut gar binasına dokunulmadan 2 yılda inşa edildi. 194.460 m2 kapalı alan ve toplamda 8 kat olan ve günlük 50 bin yolcuya kadar hizmet vermesi planlanan YHT Garı çok şık mimarisiyle Ankara’ya renk kattı ve Ankara’nın prestijli binaları arasında yerini aldı. YHT Garı ulaşım rahatlığı ile de dikkat çekiyor. 1910 araç kapasiteli kapalı- açık otoparkı da bulunan YHT Garında bir AVM bulunuyor. Bu AVM’de de diğer büyük AVM’lerde olduğu gibi bir çok markanın mağazası bulunuyor ve seyahat edenlerle birlikte günlük ziyaretçilere de alışveriş imkanı sunuyor. Her ne kadar seyahat etme fırsatını henüz bulamamış olsam da ben Yeni Garın konumunu ve mimari yapısını çok beğendim. Mağazaların bir kısmı açılmış fakat henüz açılmamış mağazalar da var birkaç ay içerisinde AVM kısmındaki mağazaların tamamen açılacağını tahmin ediyorum. AVM kısmındaki işletmelerden biri de Gloria Jean’s Coffees.




Bizim davetli olduğumuz Gloria Jean’s Coffees işte tam da YHT Garının içinde yer alıyor. Bizleri davet eden @gurmeakademi (Ali Rıza Yücel) ve eşi @nilay033 (Nilay Yücel) ve Gloria Jean’s Coffees Ankara Bölge Müdürü Serkan Kazancı (@gjcsturkey , @gloriajeansatg) bizleri çok sıcak karşıladı. Ali Bey yıllarca yiyecek içecek alanında çalışmış, konusunda uzman bir kişi ve bizlere çeşitli bilgiler verdi. @gurmeakademi instagram adresinden siz de Ali Bey’in faydalı paylaşımlarına ulaşabilirsiniz.

      

Güzel bir kahve bahane sohbet şahane organizasyonu olduğunu söylemeliyim. Çok tatlı blogger arkadaşlarla tanışma imkanı buldum ve çok lezzetli kahvelerimizin yanında bol sohbetli, kahkahalı birkaç saat geçirdim. Fotoğraflarda Gloria Jean’s Coffees’in bizlere ikramı olan sıcak ve soğuk içecekleri görebilirsiniz. Vanilyalı Latte içtim sıcak içecek olarak ve tadı çok güzeldi. Aşırı şekerli şeyleri sevmediğim için buna özellikle dikkat ettim ve şeker oranı oldukça yerindeydi. Ardından içinde hindistan cevizi taneleri olan, sütlü, çikolatalı pasta süsüyle süslenmiş bir soğuk içecek ikram edildi. Bu içeceğin serinliği çok iyi geldi çünkü çok sıcaktı ortam ve içindeki hindistan cevizi de içeceğe çok değişik bir aroma vermişti.



Sıcak, soğuk ürünleri, yiyecekleri ve çekirdek kahveleri ile bizlere güler yüzlü hizmet sunan Gloria Jean’s Coffees’e hala yolunuz düşmediyse bi uğramanızı ve kahvelerinin tadına bakmanızı öneririm. Ben çok sevdim sizin de seveceğinizi umuyorum.



Okuduğunuz için teşekkür ederim, tekrar görüşmek üzere…

6 yorum:

  1. ohhh kahveler içilmiş mis mis.Güzel bir etkinlik olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Süper olmuş,keyifle okudum🙏🏻😘💞

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. bunu duymak ne güzel çok mutlu oldum canım benim teşekkür ederim

      Sil