18 Ekim 2015 Pazar

REVOX HORSE TAIL SHAMPOO (AT KUYRUĞU ŞAMPUANI)

(fotoğraf alıntıdır)

Bir gün jokey kulübünde düzenlenecek bir yarış esnasında atlarının hazırlanışını görmüştüm. Atların o uzun bacaklarını, muhteşem pırıl pırıl tüylerini, asaletlerini yıllar geçmesine rağmen hiç unutmadım. Tüyleri ve yeleleri o kadar bakımlı ve güçlü görünüyordu ki çok etkilenmiştim. Bunun üzerinden yıllar geçti ve tüm dünyada at kuyruğu şampuanı furyası baş gösterdi.



 (fotoğraf alıntıdır)

At kuyruğu bir bitki aslında ve diğer bitkiler gibi bir çok rahatsızlığa, sağlık sorununa iyi geliyor. Mesane ve böbrek rahatsızlıklarında, idrar söktürücü ve ödem giderici olarak, saç dökülmesi ve tırnak kırılmalarında, kanama durdurmada, adet sancısı hafifletmede, yara ve kesiklerin hızlı iyileştirilmesinde, kronik öksürükte ve balgam söktürücü olarak kullanılmakta ve daha bir çok sağlık probleminde alternatif tedavi aracı olarak kullanılmakta. Ancak her bitkinin olduğu gibi at kuyruğu otunun da yan etkileri var ve özellikle bazı hastalıklara sahip kişilerin kullanması uygun değil. Bu tip bitkiler kullanılmadan önce doktora danışılmasını tavsiye ediyorum çünkü her hastalığa her bitki iyi gelmiyor. Şu süreçte bizim için önemli olan at kuyruğu bitkisinin saç üzerindeki etkisi.

Amerika’da atların bakımında at kuyruğu bitkisinin kullanıldığını biliyor muydunuz? Peki ya seyislerin atlar üzerinde olumlu etkisini gördükleri at kuyruğu bitkisi özünü kendi saçlarında denediklerini ve at kuyruğu şampuanının ortaya çıkışının buraya dayandığını biliyor muydunuz? Ben bilmiyordum. At kuyruğu bitkisi özünün saç tellerini kalınlaştırdığı, canlandırdığı ve dökülmeyi önlediği gözlemlenmiş ve böylece firmaların dikkatini çekmiş.


Revox At Kuyruğu şampuanı da Ankara’da LTS Teknoloji Grubu tarafından üretilmeye başlanmış. Bu şampuanın içeriğinde at kuyruğu bitkisi özü yanında tamamen doğal başka bitki özleri de kullanılmış. Aynı zamanda saç kökünü onardığı belirtilen oksijenli su da şampuanın içeriğinde bulunmakta. Revox At Kuyruğu Şampuanı AB’den onaylı İsviçre Laboratuarlarından da sertifika almış. Şampuanla ilgili bilgiler arasında kaşıntı, pullanma ve kuruluğu %100’e kadar engellediği ve saçları temizleyip arındırırken aynı zamanda da hızlı uzamasını sağladığı yer alıyor. Detaylı bilgi için www.atkuyrugusampuani.com sitesini ziyaret edebilirsiniz.


Gelelim Revox At Kuyruğu Şampuanının benim saçlarımdaki etkisine. Şampuanı açar açmaz ilk olarak kokladım. İçime çekerken gözlerimi kapattığım duru ve temiz bir kokusu olduğunu söylemeliyim. Ardından her zaman kullandığımdan daha az miktarda şampuanı elime dökerek köpürmesinin nasıl olduğunu test etmek istedim. Fena bulmadım ve böylece koku ve köpürmeden oluşan ilk testleri geçmiş oldu Revox. Saçlarımın uzama ile ilgili bir problemi olmadı hiçbir zaman ama saçlarımın çoğaldığını söylemeliyim. Saçlarım daha hacimli ve kabarık duruyor (ben basık, çabuk sönen saçları pek sevmem o yüzden saçlara hacim vermesini beğendim) Saç derimde herhangi bir kuruma, pullanma, kepeklenme sorunu yaşamadım. Saçlarım daha parlak görünüyor, matlaşma olmadı ben aynaya baktığımda bile bunu görebiliyorum. Saçlarım boyalı, röfleli olmasına rağmen koparak dökülmelerin azaldığını düşünüyorum. Saçlarım Revoxla yumuşacık oldu mu? Hayır olmadı, aksine sertleşti. Saçların daha hacimli ve sağlıklı görünüyor olmasının nedeni saç tellerinin kalınlaşması olabilir mi, saçlar bu nedenle mi sertleşiyor acaba diye düşündüm çünkü diğer blogger arkadaşların da genel kanısı saçlarının biraz sertleştiği yönünde. Benim saçlarımı sıvı saç kremi ya da maske kullanmadan kolay taranır yapan bir şampuan olmadı şimdiye kadar ne yazık ki. Kesintisiz her gün yıkadığım saçlarımda Revox At Kuyruğu Şampuanının etkisi ile ilgili söyleyebileceklerim kısaca güzel kokuyor, saçları şampuandan arındırmakta zorlanmıyorum, saçlarım daha hacimli ve daha sağlıklı duruyor, saç tellerimin kalınlaştığını düşünüyorum.


Ancak şampuanla ilgili merak ettiğim bir şey var. Şampuan içeriğinde oksijenli su bulunuyor. Oksijenli su benim yaz aylarında saçlarımın rengini açmak için kullandığım bir ürün. Saçıma sürüyorum ve güneş altında oturup saçlarımın renginin açılmasını bekliyorum. Tabi bu saçlara zarar veriyor ve saçların sertleşmesine neden oluyor. Peki Revox Şampuan içeriğindeki oksijen saça zarar veriyor mu? Ben zarar verdiğine dair herhangi bir rahatsızlık duymadım ve saçlarımda herhangi bir yıpranma olduğunu düşünmüyorum.

Ürünün hayvanlar üzerinde denenmediğini söylemem gerek ki bu çok güzel bir özellik. Suni renklendirici  içermeyen şampuanda ne yazık ki köpüğün çok ve kalıcı olmasını sağlayan SLS türevleri kullanılmış. Ancak SLS türevleri sağlığa son derece zararlı, umarım firma bu konuya kısa sürede doğal bir çözüm bulur çünkü günümüzde insanlar daha bilinçli yaklaşıyor sağlık konularına ve ürün içeriklerini inceleyerek daha temiz içerikli ürünlere yöneliyorlar.

Revox Şampuanın 400 ml’si 35-40 TL gibi bir fiyatla satılıyor. Fiyat çok ekonomik ve her kesime hitap etmiyor ne yazık ki belki fiyatla ilgili bir düzenleme yapılabilir diye düşünüyorum.

Okuduğunuz için teşekkür ederim tekrar görüşmek üzere…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder